نژادهای كبوتر در ایران

نژادهای كبوتر در ایران

این نژادها به دو دسته تقسیم می شوند:
1- نژادهای اهلی در ایران
2- نژادهای اهلی خارجی



1- نژادهای اهلی در ایران

کبوتر بغدادی


کبوتر نژاد بغدادی: كه به كبوترهای نامه رسان معروفند. این كبوترها بدنی كشیده و دراز ، صورتی كشیده و نوكی بلند داشته و بر روی نوك خود زائده ای دارند و به رنگ های سیاه ، سفید ، ابلق ، زرد و ... دیده می شوند و دارای سرعتی زیاد در پرواز هستند.


کبوتر نژاد چتری

کبوتر نژاد چتری: كه به آنها گردن شكسته نیز گفته می شود و جزء كبوترهای زینتی محسوب می شوند. حالت دم در آنها ایستاده و گشوده است


کبوتر نژاد شامی

کبوتر نژاد شامی: جثه این كبوتر كوچك است و به رنگ كاكولی و شاه پرهای سفید رنگ است و پرهای روی سینه اش فر دارد. سر و نوك كوچك و پاهای ظریفی دارد. قدرت پرواز زیادی ندارد و معمولا در هر نوبت پرواز آن بین 5 تا 10 دقیقه طول می كشد.


کبوتر نژاد تلسكوپی

کبوتر نژاد تلسكوپی: نژاد بسیار كوچكی است و سر و پاهای كوچكی دارد و تعداد پرهای دم كم بوده ، چشم ها برآمده و بزرگ است و بالای چشم ها به طور طبیعی یك برآمدگی دارد. معمولا به رنگ قهوه ای یا سفید یكنواخت است. در برنامه های شعبده بازی معمولا از این نژاد استفاده می شود.


کبوتر نژاد هلندی

کبوتر نژاد هلندی: كه به آنها كاكولی یا پاپر نیز گفته می شود. پرهای سر و سینه فر دارد و پاهای پوشیده از پر دارند. جثه چاقی داشته و قدرت پرواز كمی دارند و بیشتر جنبه تزئینی دارند. به رنگ های مختلفی نیز دیده می شوند.


کبوتر نژاد یاهو: نام گذاری این كبوتر به این علت است كه صدایی شبیه یاهو گفتن از خود در می آورد. این كبوتر جثه كوچكی داشته و پنجه هایش پوشید از پر است و رنگ سفیدی دارد.


کبوتر نژاد كاشی: این نژاد منسوب به كاشان است. كاكولی و چشم زرد است و از قدرت پرواز خوبی برخوردار می باشد و می تواند 9 تا 10 ساعت پرواز كند. رنگهای مختلفی دارد و از زیبایی خاصی برخوردار است.


کبوتر نژاد تهرانی: از نژادهای گران قیمت بوده كه از قدرت پرواز خوبی برخوردار می باشد و می تواند 9 تا 10 ساعت پرواز كند. معمولا كبوتر ماده رنگ زرد داشته و كبوتر نر سرور است.




2- نژادهای اهلی خارجی


کبوتر نژاد شاهی (The King): این نژاد آمریكایی است و به رنگ های سفید ، نقره ایی ، آبی تیره ، سرخ و زرد وجود دارند. این نژاد سالیانه بین 8 تا 15 جفت جوجه تولید مثل دارند. بدنی كشیده و مستقیم و دم افقی دارند. استحكام بال ها زیاد است و سینه عریض می باشد. گردن سطبر و شكیل بوده و جمجه آنها گرد و بزرگ است. سر به رنگ سفید و مخطط است.


کبوتر نژاد گاینت هومر (The Giaint Homer): بهترین نژاد گوشتی كبوتر است كه وزن نر آن 900 گرم و وزن ماده آن 700 گرم می باشد. در سال 8 تا 12 جفت جوجه تولید مثل دارد و دارای تنوع رنگ بسیاری است اما متداولترین رنگ مربوط به گونه است كه رنگ سر ، دو و دوطرف بالها آبی تیره و بقیه ی قسمتهای بدن به رنگ سفید است.


کبوتر نژاد رنت (The Rent): سنگین وزن ترین نژاد كبوتر است كه وزنی حدود 5/1 كیلوگرم دارد. رنگهای آن متفاوت بودن و معمولترین رنگ آن سفید است. سالیانه 4 تا 6 جفت جوجه تولید مثل دارد.. این نژاد بدنی كشیده و سینه ای عمیق دارد.


کبوتر نژاد كارینه (The Carneau): این نژاد مربوط به جنوب بلژیك و شمال فرانسه می باشد. دارای دو رنگ سفید و سرخ است كه رنگ سرخ از فراوانی بیشتری برخوردار است. سر و پاها بدون پر است. سالیانه بین 6 تا 12 جفت جوجه تولید مثل دارد. از لحاظ جثه از نژاد شاهی كوچك تر است.


کبوتر نژاد موندن (The Mondaine): دارای دو تیره سوئیسی كه سفید رنگ و با سری بدون پر بوده و تیره فرانسوی كه دارای رنگ های مختلفی چون سرخ ، سفید ، زرد ، سیاه ، آبی تیره و نقره ای است و بر روی سر دارای كاكل می باشند. سالیانه بین 6 تا 12 جفت جوجه تولید مثل دارند. پاهای آنها پوشیده از پر است و دم سفید رنگ آنها به سمت پایین متمایل است.

محصولات مرتبط

حلقه آلمینیومی کبوتر

اضافه به سبد
در دسترس: موجود نیست

جهت سفارش این کالا تماس بگیرید

09136018307


حلقه آلمینیومی کبوتر

  • در چند سایز مختلف
  • ارتفاع حلقه 5 میلیمتر است
  • جنس آلمینیوم
  • زمان آماده شدن حدود 1 هفته
  • حداقل تعداد قابل سفارش 25 عدد می باشد با یک مشخصات

توجه: سایز حلقه مخصوص جوجگی کبوتر و کبوتر بالغ متفاوت می باشند. لطفا توضیحات پایین صفحه را بخوانید و سایز مناسب حلقه را انتخاب کنید
برای انتخاب مشخصات روی حلقه حتما توضیحات پایین صفحه را بخوانید



لطفا سایز حلقه و رنگ نوشته های روی حلقه را از قسمت سایز و لیست رنگها در پایین انتخاب کنید
انتخاب رنگ

سرلاک تقویتی کبوتر "چکاوک"

قیمت 45,000 تومان
(5/5) تایید 4 نظر
در دسترس: 452 موجود

سرلاک تقویتی کبوتر "چکاوک"

  • سرلاک تقویتی کبوتر قابل استفاده از تولد تا بلوغ کبوتر
  • شامل ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز رُشد کبوتر
  • ترکیبی از مواد غذایی با ارزش بالا
  • بدون افزودنیها و مواد نگهدارنده شیمیایی
  • پیشگیری کننده از بروز بیماریهای ناشی از سوء تغذیه در کبوتر
  • مناسب برای رُشد بهتر و بیشتر جوجه ها و تقویت کننده کبوترهای بالغ
  • پودر غذایی

لطفا از لیست انتخاب وزن کالا ، وزن مکمل را انتخاب کنید

انتخاب وزن

مكمل تقويت نطفه كبوتر "چكاوك"

قیمت 35,000 تومان
(5/5) تایید 1 نظر
در دسترس: 478 موجود

مكمل تقويت نطفه كبوتر "چكاوك"

  • مکمل تقویت نطفه کبوتر ویژه دوران تولید مثل و تخم گذاری کبوتر
  • مکمل تقویتی چکاوک یك خوراك مقوی و كامل برای کبوتر که بصورت غذای نرم (پودر) می باشد
  • بر طرف كننده كلیه ی نیازهای غذایی روزانه کبوتر
  • شامل منابع قوی از انرژی ، پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز کبوتردر دوران تخم گذاری
  • کاملا گیاهی و عاری از هر گونه مواد شیمیایی

توجه: این محصول به صورت عمده جهت فروشگاهها و سالن های پرندگان زینتی نیز موجود است. به توضیحات پایین صفحه مراجعه کنید


لطفا از لیست انتخاب وزن کالا ، وزن مکمل را انتخاب کنید

انتخاب وزن

نظر (0)

نظر ثبت نشده است

نظر جدید

محصول برای مقایسه اضافه شد