آشنایی با داروهای پرندگان زینتی

توجه: در این صفحه صرفا به معرفی تعدادی از داروهای مشهور و معمول ویژه پرندگان زینتی پرداخته شده است . معرفی این داروها فقط جنبه آشنایی داشته و به معنای تایید ، تجویز و یا رد آنها نیست. خواهشمندیم از پرسش و تماس و درخواست خرید در این مورد و یا ارسال ایمیل خودداری فرمایید.


ویتامین ADE
ویتامین A و E برای تولید مثل و ویتامین D برای بهتر شدن پوسته تخم قناری مفید می باشد. استفاده به موقع از این ویتامین ها در زمان جفت گیری در بهبود نطفه پرنده مؤثر می باشد.
زمان استفاده از ویتامین:
E : استفاده از این ویتامین در زمان جفت گیری مانع از ابتلای پرنده به بیماریهای تناسلی می شود. همچنین در تقویت اسپرم پرنده نیز موثر است. این ویتامین در بهتر شدن حالت تخم قناری تاثیر گذار بوده و مانع از آن می شود كه شكل تخم موجب آزار عضلات تخمدان پرنده ماده شود.
موارد استفاده: در زمان تولید مثل و قبل از جفت كردن پرنده نر و ماده و همچنین در مواقعی كه پرنده دچار ضعف می باشد.
مقدار مصرف:
4 قطره در 40 میلی لیتر آب به مدت 10 روز و به صورت محلول در آب استفاده شود. چنانچه به منظور پیشگیری از بیماری استفاده می شود به مدت 5 روز استفاده شود.



ANTIASMATICO
این دارو برای درمان بیماری آسم و آلرژی در پرندگان زینتی استفاده می شود. از این دارو برای معالجات عفونی نیز استفاده می شود. آسم در قناری یك بیماری مزمن می باشد كه مشكلات دستگاه تنفسی و گوارشی در پرنده ایجاد می كند و نهایتا منجر به مرگ آن می شود.
پرنده مبتلا به آسم سر به بالا و منقار باز و با حالت پوف كرده به سختی نفس می كشد. داروی آنتی اسماتیك برای درمان آسم و آلرژی مفید می باشد
مقدار مصرف:
5 تا 10 قطره در 40 میلی لیتر آب و به مدت 5 روز استفاده می شود .



ANTI-STRESS
حمل و جابجایی پرنده از جایی به جایی دیگر باعث بروز عارضه ای به نام استرس در آن میگردد. در این حالت میكروبها در بدن پرنده فعال می شوند. استرس مكانیسم فیزیكی بدن پرنده را در برمیگیرد. فرار یا حمله از جمله نشانه های فیزیكی آن می باشد. در این حالت قلب ، ریه و مغز پرنده تحت تاثیر استرس قرار گرفته و هورمون آدرنالین در بدن پرنده ترشح می شود و این هورمون موجب كاهش سیستم دفاعی بدن آن میگردد و پرنده ضعیف شده و به راحتی بیمار می شود.
بعضی از مواقعی كه قناری استرس دارد عبارتند از: تهاجم حیوانات زیاد ، قرار گرفتن پرنده در یك قفس جدید ، جابجایی قناری به مكانی دیگر ، جدا شدن قناری از جفت خود ، تنها بودن قناری ، قرار گرفتن یك قناری دیگر در قفس پرنده ، سر و صدای زیاد ، كم و زیاد شدن نور اتاق قناری ، استراحت كم ، كم و زیاد شدن دمای اتاق ، عدم نظافت در محل نگهداری پرنده ، رژیم غذایی نامناسب ، وجود شپش در بدن پرنده و گرفته قناری.
مقدار مصرف:
4 تا 5 قطره در 40 میلی گرم آب . چنانچه قناری از استرس زیادی رنج می برد باید 8 تا 10 قطره در 40 میلی گرم آب استفاده شود.



B-COMPLEX
این دارو شامل ویتامینهای زیر می باشد:
ویتامین ب 1 :مفید برای درمان ناراحتیهای كبد و بیماریهای داخلی
ویتامین ب 2 : مفید برای درمان بیماریها و عفونتهای داخلی و مشكلات پوستی و ضعف عمومی
ویتامین ب 3 : مفید برای آرامش پرنده
ویتامین ب 5 : تقویت كننده سیستم دفاعی بدن در مقابل بیماریها
ویتامین ب 6 : افزایش دهنده تولید گلبول قرمز خون و تقویت كننده سیستم عصبی پرنده
ویتامین ب 8 : مفید برای بهبود عملكرد كبد بعد از مصرف آنتی بیوتیك
ویتامین ب 12 : مفید برای عملكرد بهتر گلبولهای در حال رشد ، ناراحتی كبدی مزمن و حركت دادن چربی جگر و ایجاد تعادل در پرنده ، دفع سموم از بدن پرنده و كمك به رشد بهتر قناری و جنین
كمبود ویتامین ب موجب اختلال در سیستم عصبی پرنده می شود و در بعضی مواقع پرنده قادر نخواهد بود تا بر روی چوب قفس بایستد و گوشه گیر می شود. همچنین كمبود آن در هنگام تخم گذاری موجب كاهش تعداد تخم شده و جوجه ها نیز ضعیف خواهند بود.
مقدار مصرف:
4 قطره در 40 میلی گرم آب و به مدت 5 تا 10 روز استفاده شود .



CALCIO
كلسیم عامل مهم و اصلی در تشكیل استخوان و فرم گرفتن تخم قناری می باشد و از این رو بسیار ضروری می باشد . كلسیم در طول سال باید به قناری داده شود . نقص در نوك پرنده ناشی از كلسیم می باشد كه در هنگام بلوغ پرنده مشاهده می شود. چنانچه رژیم غذایی پرنده فاقد كلسیم مورد نیاز باشد در هنگام تخم گذاری ، پوسته تخمها سفت نخواهد بود و لنبه خواهد شود و شكل آن نیز بد فرم می باشد. كمبود كلسیم موجب كج شدن استخوان پا و انگشتان پرنده میگردد.
مقدار مصرف:
15 قطره در 40 میلیگرم اب برای 15 روز قبل از تخمگذاری و در دیگر مواقع 4 تا 5 قطره در 40 میلیگرم آب به مدت 5 تا 7 روز استفاده شود.



CANTO
آواز خواندن قناری موجب تحریك جنسی آن می شود. غده تستسترون مسئول خواندن در قناری نر می باشد. در مغز قناری نر 3 نقطه و در مغز قناری ماده 2 نقطه شناسایی شده كه موجب خواندن قناری می شود. تارهای صوتی قناری در پایین گلو و اطراف سینه قرار دارد و سمت چپ در خوانده استفاده می شود. این دارو برای قناری نر می باشد و موجب افزایش خواندن در پرنده میگردد.
مقدار مصرف:
25 قطره در 40 میلیگرم آب و 2 تا 3 بار در هفته استفاده می شود. این دارو را میتوان در غذای نرم پرنده نیز استفاده نمود. چنانچه در طول 3 تا 4 هفته جواب نداد احتمالا پرنده به بیماری دیگری مبتلا می باشد



COLOR
احتیاج قناری به ماده رنگی كارتنوئید باعث قرمز شدن رنگ پرها می شود.
بعضی از مواردی كه كمك می كند تا رنگ قناری ثابت بماند عبارتند از:
1- در نور آفتاب نباشد و هنگام پرریزی پرنده نباشد
2- همیشه همان اندازه معین شده استفاده شود
3- زمان استفاده از دارو همیشه ثابت باشد
4- باید از این دارو قبل از پرریزی و بعد از تولك رفتن استفاده كرد
با تدریجی دادن این دارو نتیجه دلخواه را بدست خواهید آورد. توجه داشته باشید كه از این دارو برای قناریهای پرتغالی و زرد رنگ استفاده شود زیرا پرنده هایی كه زمینه این رنگ را نداشته باشند آن را به خود نمی گیرند. این دارو برای قناریهایی كه زمینه قرمز رنگ دارند استفاده می شود.
مقدار مصرف:
20 میلی در 200 گرم غذای نرم 25 % از حجم غذای روزانه باشد. مقدار اضافه آن را در جایی خشك و خنك و دور از نور نگهداری نمایید. قبل از مصرف دارو آن را بخوبی تكان دهید.



CRIA
عفونتهای روده ای در تمام مواقع در زندگی پرندگان مشاهده می شود كما اینكه همین عفونتها میتواند خطر جدی برای بزرگ شدن جوجه ها باشد . آزمایشها نشان داده كه مصرف صحیح آنتی بیوتیكها در زمان بزرگ شدن جوجه ها میتواند تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از بیماریهای عفونی و روده ای داشته باشد.
انتقال بیماری یا ویروس سالمونلا در تمام حیوانات می باشد. این باكتریها همیشه همراه حیوانات هستند ولی وقتی كه سیستم دفاعی بدن آنها ضعیف شود همراه با تغییر آب و هوا و رژیم غذایی نامناسب و كمبود مایعات و یا انتقال ویروس از طریق والدین به جوجه ها در بدن آنها فعال می شوند. مدفوع سبز رنگ نشان دهنده ویروس سالمونلا و مدفوع سفید و آبكی نشان دهند بیماری روده ای یا ورم روده در پرنده است.
مقدار مصرف:
لازم به ذكر است كه این دارو باید از بدو تولد جوجه استفاده شود.
ابتدا تا روز 15 تا 20 روزگی تولد مقدار 5 تا 6 تا 10 گرم در 1 كیلوگرم غذای نرم یا دانه یا آب
قناری بالغ: برای حیوانات بالغ برای جلوگیری و درمان 5 تا 10 گرم در 1 لیتر آب به مدت 5 تا 6 روز



GENTAMICINA
این دارو بسیاری از بیماریهای عفونتی كه در جگر و قلب و سنگدان پرنده بوجود می آید را درمان می كند. جنتامایسین اولین انتخاب در بین آنتی بیوتیكها می باشد. همچنین برای درمان سالمونلا استفاده می شود.
اگر مدفوع قناری سفید همراه با ادرار بود بدانید از جمله عفونتها است كه از طریق جنتامایسین درمان می شود. حتی اگر تشخیص دادید كه جوجه های داخل لانه مبتلا به بیماری اسهال و سالمونلا هستند میتوانید از این دارو برای درمان این عارضه استفاده كنید.
مقدار مصرف:
4 قطره در 40 میلی به مدت 3 تا 5 روز متوالی.
در مواقعی كه حیوان نمیتواند دارو را مصرف كند میتوانید مخلوط شده دارو و آب را به طور مستقیم داخل دهان قناری بریزید.



MUDA
از این دارو زمانی كه قناری تولك رفته است استفاده می شود. در بعضی مواقع كه قناری بی موقع تولك می رود نشان دهنده وجود بیماری عفونی در آن است. در موقع تولك قناری نیاز زیادی به اسیدهای آمینه دارد. در این مواقع استفاده از این دارو موجب بهبود و كوتاه شدن دوره تولك پرنده می شود.
مقدار مصرف:
3 قطره در 40 میلی آب به مدت 15 روز استفاده شده سپس 5 روز به پرنده استراحت داده و مجددا 15 روز تكرار شود.



POLVO INSECTICIDA
این دارو پودر شپش نامیده می شود كه میتوان به طور مستقیم و حتی زیر پوست و پر قناری استفاده كرد. این دارو هیچگونه عوارض جانبی ندارد.
از این پودر میتوان به صورت اسپری شده نیز استفاده كرد. در این حالت به مدت چند ثانیه و از فاصله 50 سانتی به پرنده اسپری كنید. این عمل را هر 5 روز تكرار نمایید. قفس قناری را نیز میتوان بر ضد شپش به همین طریق اسپری كرد.



SULFA
این دارو یكنوع آنتی بیوتیك می باشد و استفاده از آن میتواند در پیشگیری از بیماری ورم روده و بیماریهای انگلی جلوگیری نماید . عفونت ابتدا از راه دهان و ریه ها وارد خون پرنده می شود. هنگامی كه پرنده به ورم روده مبتلا می باشد بهتر است آن را كمی در مقابل نور خورشید قرار دهید تا عفونتهای موجود بر سطح بدن و قفس پرنده از بین بروند .
مقدار مصرف:
3 قطره در 100 میلی آب به مدت 3 روز استفاده شود. سپس 2 روز به پرنده استراحت داده و مجددا 3 روز دیگر از دارو استفاده گردد.



TOTAL
این دارو شامل مجموعه ای از ویتامینها و اسیدهای آمینه میباشد كه عبارتند از : K3-C-B3-B2-B1-E-D3-A1 .
هنگامی كه به پرنده آنتی بیوتیك میدهید به شما پیشنهاد می شود از این دارو نیز استفاده كنید. از این دارو میتوانید در غذای جوجه و یا محلول در آب استفاده كنید آن هم 5 روز متوالی یا 2 هفته در ماه.
مقدار مصرف:
چنانچه میخواهید آن را در غذای تخم مرغی استفاده كنید ، 16 قطره از این دارو را در 10 گرم غذای تخم مرغی مخلوط كنید.
برای استفاده از این دارو در آب به این ترتیب عمل كنید: 8 قطره در 40 میلی آب . برای قناریهایی كه میخواهید به صورت متوالی استفاده نمایید 1 تا 2 قطره در 40 میلی آب در هر روز استفاده شود.
برای استفاده از این دارو در مرغ عشق 1 تا 6 قطره در 40 میلی آب استفاده شود.



VERMICIDA
نوعی انگل بنام نمادتودسك وجود دارد كه تخم آن از طریق آب یا غذا از محیط جذب بدن پرنده شده و در دستگاه گوارشی پرنده جایگزین میگردد و موجب خارش در مقعد پرنده می شود. در چنین مواقعی از این دارو برای درمان و برطرف شدن این انگل از بدن پرنده استفاده می شود.
مقدار مصرف:
2 قطره در 40 میلی آب یك مرتبه به پرنده داده شود . این میزان به هیچ عنوان نباید اضافه شود. در مواقعی كه با یك مرتبه استفاده از این دارو بیماری درمان نشد میتوان به مدت 2 تا 3 هفته تكرار كنید.



اسپری ARDAP
این اسپری از بین برنده شپش می باشد. برای اسپری كردن بهتر است از فاصله 30 سانتی انجام شود. باید مراقب بود كه به غذای پرنده اسپری نشود. این اسپری به مدت 6 ماه قناریهای شما را در مقابل شپش محافظت می كند.
قبل از استفاده از آن باید به خوبی اسپری را تكان دهید. بعد از استفاده قناری را در هوای آزاد قرار دهید. از این اسپری در محل مرطوب و خیس استفاده نشود. استفاده زیاد از آن موجب بروز عوارض در پرنده می شود.



SERI-A
در مواقعی كه قناری بیمار است تا بهبودی كامل باید از این دارو به قناری داده شود. همچنین میتوان به جوجه هایی كه داخل لانه هستند از این دارو داد. برای قناری كه استرس دارد نیز میتوان استفاده كرد. توصیه می شود بعد از درمان با آنتی بیوتیك از این دارو به قناری خود بدهید.
مقدار مصرف:
4 تا 5 قطره + 40 میلی آب به مدت 4 تا 5 روز متوالی
مواقعی كه قناری مریض است 8 تا 10 قطره + 40 میلی آب



WEHA GERM
قطره ویكجرم برای آن دسته از قناریهایی كه داخل لك هستند و پوست اندازی می كنند مفید است.
مقدار مصرف:
3 قطره روزی یك بار
برای پرندگان مریض 2 قطره در روز داخل دهان چكانده شود.
برای آنهایی كه در حال تخم گذاری هستند 3 تا 4 قطره روزانه و به مدت یك هفته و سپس روزی 2 قطره استفاده شود.



ANTIBIOTICO
بیماری CRD در پرنده موجب بروز بیماری میكروبی و عفونی می شود. این بیماری موجب ضعیف شدن پرنده و بروز بیماری عفونی میگردد. همچنین استرس نیز باعث این بیماری می شود.
این بیماری قادر به انتقال از طریق والدین به جوجه می باشد. حتی جوجه پرنده مبتلا نیز میتواند این بیماری را منتقل كند. این بیماری از طریق هوا و كمپرس كردن و حتی از طریق انسان به پرنده منتقل می شود. این دارو در خود عصاره ای به نام آریتومایسین دارد كه میتواند بیماری CRD را بهبود بخشد.
مقدار مصرف:
5 قطره در 40 میلی لیتر آب و به مدت 5 روز متوالی استفاده شود. لازم به ذكر است كه از این دارو به منظور پیشگیری سه روز در یكماه به پرنده داده می شود. برای پرندگانی كه قادر به استفاده از این دارو در آب نمی باشند میتوان 2 تا 3 قطره در روز داخل دهان پرنده بچكانید.



BACTAZOL
از این دارو به منظور پیشگیری ، ضد عفونی كردن و نابود كردن حیوانات میكروسكوپی استفاده می شود. از داروی باكتازول در زمان جوجه كشی استفاده می شود . پس از آن كه از باكتازول در ظروف غذا و آب و قفس پرنده استفاده شد میتوان پس از خشك شدن ، آنها را مورد استفاده قرار داد.
موارد استفاده باكتازول:
در عفونتهای روده ای و گوارشی ، بیماریهای قارچی ، كشتن شپش و مگس و كنه قناری و از بین بردن بوی عفونت.
مقدار مصرف:
یكبار در هفته به منظور پیشگیری و بعد از شتشوی قفس به منظور ضد عفونی كردن آن. در مكانهایی كه شپش وجود دارد میتوان 3 بار در هفته نیز استفاده نمود.



BIOSERINE
این دارو كه به قرص فشنگی مشهور است برای درمان اسهال و سرماخوردگی و ورم روده استفاده می شود.
مقدار مصرف:
روزی یكبار و در مواقعی كه پرنده به شدت بیمار است هر 12 ساعت 1 بار استفاده شود . لازم به ذكر است كه 4 تا 8 روز یكبار به قناری داده شود.



CALCI-LUX
دانه قناری كلسیم كافی مورد نیاز پرنده را ندارد از این رو CALCI-LUX كه كیفیت بسیار بالایی دارد و به جذب دانه در بدن قناری كمك می كند از بروز كمبود كلسیم در بدن پرنده جلوگیری می نماید و كیفیت پوسته تخم و تولد تخم را بالا می برد.
مقدار مصرف:
برای پرندگان بالغ خارج از دوره جوجه كشی به مقدار 4 گرم + 250 میلی آب یا 4 گرم + 100 گرم غذا به مدت 4 روز در هفته
در دوران جوجه كشی به مقدار 8 گرم + 250 میلی آب یا 8 گرم + 100 گرم غذا به مدت 4 روز در هفته
به منظور درمان كمبود كلسیم پرنده به مقدار 12 گرم + 250 میلی آب یا 100 گرم غذای نرم به پرنده داده شود. به پرندگانی كه كمبود كلسیم دارند میتوان هر روز از این دارو داده شود.
باید به این نكته توجه شود كه قبل از استفاده به مدت 10 تا 15 دقیقه این دارو را در حالت راكد و بدون حركت نگهداشت و سپس از آن به قناری داد.



INSECTORNIS
از این دارو میتوان در زمان آب تنی یا به طور مستقیم در قفس پرنده به منظور دفع شپش استفاده نمود.
مقدار مصرف:
20 گرم محلول در 4 لیتر آب . فقط در زمانی استفاده شود كه پرنده شپش دارد.



K-3
این دارو برای درمان بیماریهای روده ، یبوست و اسهال و سرماخوردگی استفاده می شود
مقدار مصرف:
5 میلی در 30 میلی لیتر آب مخلوط شده و به پرنده بیمار دهید به مدت 3 روز متوالی. چنانچه در پرنده بیمار بهبودی حاصل نشد میتوانید ادامه درمان را تا 8 روز ادامه دهید. چنانچه پرنده به شدت بیمار است در روزهای اول و دوم بهتر است 1 قطره از این دارو را مستقیم در دهان پرنده بچكانید.
یك قاشق چای خوری = 3 میلی لیتر



LUTRICYLINE
این دارو برای درمان بیماریهای تنفسی و تیفوس و همچنین اسهال عفونی و مشكلات تناسلی در پرنده استفاده می شود.
مقدار مصرف:
10 گرم در 1 كیلوگرم دانه
1 لیتر آب + 5 گرم به مدت 3 الی 5 روز



NEKTON-B-KOMPLEX
این دارو حاوی ویتامین B می باشد كه برای رشد و تولید مثل پرنده و رفع ضعف عمومی آن بسیار مفید است.
در مواقعی كه پرنده را جابجا می كنید یا در جای شلوغ و پر تردد قرار می دهید استفاده از این دارو موجب جذب كربنیت در بدن پرنده شده و تقویت اعصاب و آرامش آن را به همراه دارد. به خصوص در زمانیهایی كه پرنده آرام و قرار ندارد و خود را به قفس می زند بهتر است از این دارو برای آن استفاده كنید. كمبود ویتامین B در بدن پرنده باعث می شود تا گردن پرنده به عقب برگردد. این بیماری را تنها با استفاده به موقع از داروی نكتون B میتوان درمان نمود. از این دارو میتوان برای پرندگانی كه هنوز به بلوغ نرسیده اند نیز استفاده كرد.
مقدار مصرف:
1 پیمانه نكتون + 250 میلی آب



NEKTON-M-S-A
این دارو تركیبی است از مواد معدنی ، اسیدهای آمینه ، سلنیوم، كلسیم، فسفات و همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین D3 كه این ویتامین عمل سوخت و ساز بدن توسط كلسیم و فسفر را تنظیم می نماید كه موجب شكل گیری و استحكام استخوانها می گردد. این ماده جهت تقویت نطفه به خصوص قناری ماده هنگام خوابیدن روی تخم بسیار مفید است.
تركیبات دارو:
ویتامینD3 1000 میلی گرم ، منگنز 250/1 میلی گرم ، روی 250/1 میلی گرم ، مس 250 میلی گرم ، آهن 3000 میلی گرم ، كبالت 40 میلی گرم ، ید 100 میلی گرم ، میتونین 960/1 میلی گرم ، لیزین 600/1 میلی گرم ، كلسیم 250 گرم ، فسفر 1/2 گرم
مقدار مصرف:
برای هر سه پرنده به مقدار یك گرم به غذای پرندگان اضافه كنید
توضیحات:
مواد معدنی وظیفه بسیار مهمی در حفظ سلامتی و كسب نتیجه عالی و منظم در تولید مثل را دارا می باشند. عنصر كلسیم و فسفر با یكدیگر پیوند دارند و از طریق این ارتباط متقابل به علاوه ویتامین D3 در غنی ساختن ماده استخوانی پرنده موثر هستند.
در دوران جوجه كشی پرنده به مواد و املاح معدنی نیاز بسیار دارد و داروی M-S-A این وظیفه را انجام می دهد. با آزمایشات مكرری كه روی پرندگان دارای كمبود كلسیم انجام گرفته است این ماده در شكل گیری استخوان بسیار موثر بوده و باعث روی آمدن پرندگان جوان می شود.
از داروی M-S-A میتوان برای سگها و خرگوشها و گربه ها و دیگر حیوانات پستاندار كوچك نیز استفاده نمود.



NEKTON-TONIC-I
با افزودن TONIC-I به عنوان یك مكمل شما به یك مكمل كامل دست پیدا می كنید و همچنین پرنده ای خواهید داشت كه مواد غذایی ضروری و موثر را دارا می باشد بدون آن كه به دستگاه گوارشی پرنده فشار وارد شود. همچنین این مسئله ارزشمندی TONIC-I را در طی دوران تنش و اضطراب از جمله بیمار و پرریزی و لانه سازی و تغییر قفس و تغییرات شرایط آب و هوایی فوق العاده دو چندان می سازد. كمك فوق العاده این دارو در رشد خوب پرندگان جوان ثابت شده است. شما میتوانید از TONIC-I برای قرار دادن پرنده تان در شرایط درجه یك پیش از نمایشگاه و در طی آن نیز استفاده نمایید.
TONIC-I شام 60 نوع ماده منحصر به فرد می باشد كه مجموعه آنها یك تونیك متعادل و مكمل غذایی ویژه را به وجود آورده و از این جهات میتوانید كاملا به TONIC-I اعتماد كنید. این ماده همچنین دارای پروتئین های گیاهی و 18 نوع دیگر پروتئین كه بدن قناری قادر به تولید آن نیست می باشد. علاوه بر اینها این مكمل دارای كربوهیدرات و اسیدهای چرب ضروری و ویتامینها و املاح معدنی و عنصر كمیاب می باشد.
این ماده قابل حل در آب است. استفاده از آن 2 تا 3 بار در هفته در آب خوری و یا افزودن به غذا ، كمك به پیشگیری از ایجاد بیماری هایی می نماید كه در اثر كمبود ماده ای در بدن پرنده به وجود می آیند. در زمانی كه قناری مضطرب است بهتر است كه روزانه از این دارو استفاده نمایید تا تاثیرات منفی پرریزی و تغییر قفس و شرایط آب و هوایی و نمایشگاه را برطرف نماید. برای جوجه هایی كه با دست تغذیه می شوند و یا تازه جدا شده اند میتوان از سرنگ و یا قطره استفاده كرد و آن را پس از مرطوب كردن مستقیما در دهان پرنده چكاند. این مكمل را شما میتوانید همراه با TONIC-S در آب خوری به پرنده دهید.
دارو را در آب خوری بیش از 6 الی 8 ساعت نگهداری نكنید مگر این كه ظرف را با محلول DESI-PLUS ضد عفونی كرده باشید كه در آن صورت تا 24 ساعت میتوان آن را نگهداری كرد.
مقدار مصرف:
هر 20میلی لیتر معادل 10 گرم می باشد.
100 میلی لیتر آب + 20 میلی لیتر تونیك (آب خوری)
100 گرم غذا یا میوه + 20 میلی لیتر تونیك (غذا یا میوه)



NEKTON-BIO
این ماده مقوی سرشار از پروتئین و 10 نوع ویتامین مهم و 6 نوع املاح معدنی مهم و كلسیم می باشد. این ماده متابولیسم بدن را در طول دوران پرریزی كنترول كرده و به رشد و ایجاد پرهای صاف و براق كمك می كند. این ماده معدنی سرشار از پروتئین بوده و همچنین تضمین كننده رشد پرهای قناری می باشد و در هنگام شكل گیری پرها ، كمك می كند تا آنها عاری از عیب باشند.
مقدار مصرف:
1 پیمانه 1 گرمی + 4/1 لیتر آب



NEKTON-E
این ماده تاثیر بسیار مهمی بر سوخت و ساز بدن داشته و تثبیت كننده ویتامین های بدن می باشد. همچنین تاثیر بسیار زیادی بر هورمون های جنسی و تقویت نطفه پرنده دارد. این دارو را باید همراه با نكتون S قبل و بعد از دوران جفت گیری به پرنده بدهیم. لازم به ذكر است تغییر در میزان مصرف آن و افزایش آن تاثیر منفی دارد.
مقدار مصرف:
سه هفته قبل از تخم گذاری 1 قاشق نكتون E + 1 قاشق نكتون S + 4/1 لیتر آب هر ماه یك بار در حالت عادی
طریقه مصرف ویتامین E :
1 پیمانه ویتامین E + 4/1 لیتر آب
تركیبات ویتامین E شامل استات نوكرفرول ، دلسدورلینرین ، آرجی شفین



NEKTON-Q
یك نوع مكمل غذایی است كه حاوی مقادیر زیادی ویتامین های A – E – K می باشد. آنتی بیوتیكها و سلفوماتیها اغلب تركیب و تاثیر ویتامین را از طریق باكتریهای روده به تاخیر انداخته و موجب كمبود ویتامین در بدن پرنده می شود این دارو دیواره های سلولی بدن پرنده را تقویت كرده و متابولیسم سلولهای بدن را منظم كرده و از بافت سلولی محافظت می نماید. تعداد پادتن ها ( ماده ای است بر ضد میكروبهای زیان آور) را افزایش میدهد و تاثرات منفی آنتی بیوتیكها را در بدن خنثی می سازد.
موارد استفاده:
1- قناری كه استرس دارد
2- بعد از استفاده آنتی بیوتیك برای قناری مریض
3- خون سازی در بدن پرنده
4- تامین ویتامین K
5- افزایش مقاومت بدن پرنده در هنگام بیماری
6- زمانی كه به پرنده آنتی بیوتیك می دهید موجب خونریزی در عضلات شكم و روده می شود و باید سعی كرد تا جایی كه ممكن است از آنتی بیوتیكها استفاده ننمود. این دارو اینگونه خونریزیها را برطرف می كند
7- به پرنده ای كه مبتلا به بیماری واگیردار است و ضمن آن باید آن را از دیگر پرندگان جدا نمود

مقدار مصرف:
1 پیمانه در 4/1 لیتر آب



NEKTON-S
این ماده شامل 13 نوع ویتامین ، 18 نوع اسید آمینه و 6 نوع مواد معدنی و تقویتی جهت رشد می باشد . ارزش این ماده در مبارزه با پرریزی ، جابجایی قفس ، بیماریها و افزایش مقاومت در برابر آنها به اثبات رسیده است. این ماده در ساختار اسكلت بدن پرنده نقش به سزایی دارد و تامین آن در دوران رشد برای پرنده بسیار مهم است. این ماده در پیشگیری از كمبود ویتامین و بالا بردن ارزش غذایی هر غذا مورد استفاده قرار می گیرد. از این دارو هم میتوان در آب استفاده نمود و هم در غذای نرم قناری استفاده كرد.
مقدار مصرف:
1 پیمانه مخصوص نكتون S + 4/1 لیتر آب
لازم به ذكر است در طول دوران جوجه كشی و پرریزی میتوان از این دارو استفاده كرد.
تركیبات:
A-D3-E-B1-B2-B4-B12-C-K3 – استات توكوفرول – ریبوفلاوین – سولفات – منیزیم و ..



POULVAC P CANARY
از این واكسن برای جلوگیری از مرض ابله كه در انواع قناریها و فنچها می باشد استفاده می گردد. این واكسن روی تخم های قناری ماده كشت داده شده است.
شرح:
ویروس آبله كه كشنده قناریها می باشد به طور طبیعی در گنجشگها و فنچها یافت می شود. این ویروس توسط حشرات از جمله شپش ها و ... به قناریها منتقل می شود به جهت واكسینه شدن تمامی قناریها هر سال از ابتدای ژوئیه ( اواسط تیرماه) توصیه می شود (قناریهای از سن 4 هفتگی به بالا) قناریهای كمتر از چهار هفته بایستی از پرندگان واكسینه شده جدا شوند و زمانی كه به سن چهار هفتگی رسیدند ، واكسینه شوند. جهت كسب نتیجه بهتر از واكسینه شدن قناریها بایستی پرندگان را در شرایط خوب و سالم نگهداری نمود . واكسینه شدن قناریها از زمان تلقیح به مدت یكسال می باشد و بایستی هر سال از این واكسن استفاده نمود.
آمادگی جهت واكسن زدن و انجام این عمل:
باز كردن دو بطری یا شیشه:
به وسیله سرنگ ماده حلال را بیرون بكشید و آن را درون بطری واكسن تزریق كنید برای اینكه محلول خوبی به دست آید بایستی سریع عمل بیرون كشیدن ماده و تزریق ان را درون واكسن را انجام دهید تا كف نداشته باشد. محلول واكسن را در طی دو ساعت پس از آماده شدن مصرف كنید . آن را از نور خورشید دور نگهدارید.
سوزن (روغی) را روی شعله الكل حرارت میدهید سپس آن را در آب جوشیده سرد و خنك كنید. بعد آن را خشك كنید و اطمینان حاصل كنید كه شكاف طولی آن باز باشد سوزن را درون محلول واكسن فرو كنید و آن را بیرون بكشید (مایع واكسن) پوست بال پرنده را محكم گرفته و سوراخ كنید و آن را تزریق كنید. از تماس سوزن با پر پرنده خودداری نمایید. واكسن را در عضله یا مفصل پرنده تزریق نكنید. پس برای هر پرنده به همین روش عمل كنید: گذراندن از حرارت - سرد كردن – خشك كردن . واكسن زدن در طول 7 روز محل واكسن پرنده به درشتی یك دانه برنج متورم می شود. این عكس العمل مربوط به واكسن زدن به پرنده می باشد كه باید مورد بررسی قرار گیرد.
محل تلقیح واكسن روز به روز ضعیف تر و كم كم ناپدید می شود اگر آماس و ورم در پرندگان جوان كافی نباشد باید آن پرندگان را از محل خارج و دوباره آنان را واكسینه نمود.
نكات مورد توجه:
1- مصونیت دو هفته پس از تلقیح واكسن ایجاد می شود.
2- صراحتا تاكید می شود كه قناری های واكسینه و غیر واكسینه را با هم در یك مكان قرار ندهید. قناری واكسینه شده در حقیقت حامل ویروس آبله است بدون اینكه زیانی برای خودش داشته باشد در عین حال همین پرنده میتواند این ویروس را به قناریهای واكسینه نشده منتقل نمایید.
3- در حقیقت تلقیح واكسن ، پرنده ها را با وارد كردن ویروس آبله به بدنشان از بیماری مصون نگه میدارد. اما از سرایت عفونت ویروسی به پرندگان دیگر نمیتوان جلوگیری كنند.
4- جهت جلوگیری از انتقال عامل عفونی از یك محل به محل دیگر توسط ماده محلول واكسن توصیه می شود كه برای مكان دیگر از یك بطری جدید واكسن و سوزن استفاده نمایید.
واكسیناسیون اضطراری:
هنگامی كه بیماری آبله در قناری های واكسینه نشده مشاهده شد هنوزهم میتوانید با واكسینه كردن پرنده ها ی سالم تعدادی از آنها را زنده نگهدارید.
واكسیناسیون جهت پرندگانی كه هنوز علایم بالینی بیماری را نشان نداده اند بدون تاثیر خواهد بود واكسیناسیون پرندگان سالم را آغاز كنید با دقت همانگونه كه قبلا شرح داده بودیم ضد عفونی كنید. قناری بیمار را قرنطینه كنید.
واكسن بایستی در دمای 2 درجه تا 8 درجه سانتیگراد نگهداری شود.
تعداد و تاریخ مصرف واكسن روی جعبه باز نوشته شده است.
موارد موجود در جعبه:
1- یك بطری حلال ضد عفونی 5/0 میلی
2- یك بطری 50 دوز واكسن
3- سرنگ انتقال حلال به بطری واكسن
4- سوزن مضاعف (دوتایی)
5- برگه یا بروشور طریقه مصرف دارو
تركیبات:
منیتول ، پیتون ، زلاتین ، سولو



QUIKON-FORTE
تركیب عناصر سازنده این ماده كمك به پیشگیری از كاهش كارایی مواد لازم در طول دوران جوجه كشی می باشد. این ماده تمام ویتامینها و مواد ضروری را جهت جوجه كشی موفقیت آمیز را تامین می نماید. این ماده توسط QUIKON-PLUS برای جوجه های جوان از زمان جدایی از قفس والدین تبدیل به یك دستور العمل موفقیت آمیز می شود این مكمل تركیب ایده آلی از ویتامین E و آهن است كه كیفیت دوران جوجه كشی و آینده جوجه را تضمین و بالا می برد. این ماده شامل 31 نوع مواد معدنی مختلف املاح و ویتامین كه رشد بهینه استخوان بندی و فرم گرفتن صحیح پرها را تضمین می نماید. این ماده جهت پیشگیری و درمان كمبود املاح معدنی در بدن جوجه ها و قناری های جوان به كار می رود. این دارو را میتوان همراه غذا به قناریها داد.
مقدار مصرف:
1 قاشق غذاخوری (حدودا 10 گرم) + 1 كیلو گرم غذای نرم پرنده



QUIKON-SPIRULINA * داروی سبز
داروی سبز:
این دارو مكملی است با شهرت فراوان در جهان این ماده به علت ارزش بالای مواد تشكیل دهنده آن شهرت بسیار دارد. این ماده حاوی پروتئینها و كربو هیدراتها و مواد معدنی مختلف می باشد ویژگی مهم این دارو این است كه تركیبات اجزاء سازنده آن توانایی كار هم زمان را دارد. این دارو مقاومت پرنده را افزایش و علائم بیماری و كمبود در بدن پرنده را كاهش میدهد و نیز سیستم ایمنی پرنده را تقویت می كند و تعادل طبیعی روده (امعا و احشا) را تقویت می نمایید و ساختار پر را بهبود می بخشد این دارو به ویژه در دوران جوجه كشی بسیار مفید می باشد.
موارد مصرف:
1- برای روده و سیستم دفاعی بدن پرنده
2- برای رنگ پرنده و پر رنگ كردن
3- ریزش پر را از بین می برد
4- به همه نوع قناری میتوان از این دارو داد
5- زمان جوجه كشی برای جوجه مفید و مقاوم می باشد
6- روزی یك بار هم میتوان استفاده كرد
مقدار مصرف:
5 گرم + 1 كیلوگرم غذای نرم پرنده



QUIKO-ADEC
ر این ویتامین سریع می باشد. این ویتامین برای قناری مفید می باشد زمانی كه پرنده ضعیف می شود به قناری از این ویتامین باید داده شود. فرم بدن قناری را تغییر می دهد . برای استخوان پرنده بسیار مفید می باشد. این ویتامین را در هنگام جفت گیری میتوان به قناری داد.
مقدار مصرف:
3 بار در هفته هر بار یك قاشق چایخوری در 1 لیتر آب داده شود.



QUIKON-BIERHEFE
بسیار موثر در پرورش و افزایش توان جسمی پرنده میباشد و برای رشد جوجه ها نیز بسیار مفید است. حاوی ویتامینها و سفیده تخم مرغ كه پروتئین می باشد. این دارو باید به عنوان مكمل غذایی مصرف شود.
مقدار مصرف:
2 قاشق غذاخوری + 1 كیلوگرم غذای نرم پرنده



QUIKON-INTENSIVE
این رنگ را هفته ای یك بار طی طول سال میتوان به قناری داد.
1 قاشق چایخوری + نیم لیتر آب
1 قاشق چایخوری + نیم كیلو گرم غذای نرم پرنده
این رنگ را میتوان با آب و هم با غذای نرم به قناری داد .



QUIKON-PLUS
یك نوع مكمل غذایی اشتها آور می باشد
از این مكمل میتوان به جوجه های یكروزه تا انتهای اولین دوران پرریزی داد. این ماده را میتوان با غذای نرم مخلوط كرد هنگامی كه جوجه ها را از پدر و مادر جدا می كنید شما میتوانید با استفاده از این دارو متابولیسم بدن را بالا ببرید و سیستم جوجه را نسبت به بیماری تقویت نمایید این ماده تكمیل كننده QUIKON-FORTE میباشد
تركیبات:
شامل 27 نوع مواد معدنی از جمله اسیدهای آمینه طبیعی و شامل انواع ویتامین های مختلف می باشد استفاده از این دارو به همراه QUIKON-FORTE بسیار مفید است و جوجه های حوان را برای تخم گذاری مرحله بعد در واقع گارانتی می نماید زیرا دارای ویتامین B زیادی است.
مقدار مصرف:
1 قاشق غذاخوری (حدودا 10 گرم) + 1 كیلو گرم غذای نرم پرنده



QUIKON-BADESALZ
از این شامپو برای تمام فصول سال میتوان استفاده كرد. استفاده از این ماده باعث می شود كه زمان پرریزی كوتاه شود. این شامپو برای بهتر در آمدن پر بسیار مفید می باشد و همچنین گرد و غبار را از روی پر قناری پاك می سازد
مقدار مصرف:
1 قاشق جایخوری + 1 تا 2 لیتر آب



ROPA-B
ضد باكتری و ضد قارچ و ضد انگل
جهت پیشگیری از دستور زیر استفاده كنید:
نیم پیمانه + 1 كیلو گرم غذای نرم پرنده به مدت 5 روز داده شود . 2 روز استراحت و 5 روز دیگر تكرار شود. از این دارو باید در طی سال استفاده نمایید.
مقدار مصرف:
1 پیمانه + 1 كیلو گرم غذای نرم به مدت 5 روز داده شود سپس 2 روز استراحت و مجددا 5 روز دیگر تكرار شود


SERINOL داروی روده
داروی روده
این دارو به صورت مایع است و برای درمان ویروس و باكتری استفاده می شود. از این دارو به منظور پیشگیری نیز استفاده می شود.
جهت پیشگیری از دستور زیر استفاده كنید:
10 تا 15 قطره داخل 30 میلی آب
1 تا 2 قطره داخل گلوی قناری میتوان چكاند.
جهت درمان از دستور زیر استفاده كنید:
20 تا 30 قطره داخل 30 سی سی آب
برای درمان به طور مستقیم 3 تا 5 قطره داخل دهان قناری بچكانید.



TERRAMICIN
این دارو به شكل پماد و پودر و محلول در آب می باشد. این پماد حاوی سولفات B پلی مایكسین می باشد كه جهت درمان عفونت های چشمی و تسكین درد چشم و عفونت ناشی از زخم قرنیه به كار می رود. این پماد زمانی سودمند است كه چشم پرنده در اثر گرد و غبار و خار و خاشاك آسیب دیده باشد. پودر آن به شكل داروی محلول در آب با تركیبات فعال می شود . این دارو حاوی اكسی تتراسایكلین است . این دارو جهت كنترل و درمان بیماریهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد. در بیماریهای تنفسی عفونت در نایژه های ششهای پرنده توسط باكتریهای گالی سپیتكام و مایكوپلاسما و كلی اشررشیا ایجاد می شود. بیماری وبای پرندگان ناشی از وجود باكتری مالتوسیدا پاسترولا است. عفونتهای روده ای ناشی از وجود باكتری های سالمونلا و كلی اشرشیا می باشد. این دارو جهت كنترل و درمان این بیماری ها به كار می رود.
توجه:
غلظت این دارو در نتیجه تركیب با آب بایستی متناسب با میزان مصرف غذا ، سن ، دما و رطوبت محیط باشد. این دارو را هیچگاه با مكمل های مایع استفاده نكنید.



VITACOMBEX-V
این دارو جهت درمان بیماریهایی كه به علت كمبود ویتامینها در بدن پرندگان به وجود می آید مانند راشیتیسم و یا ضعف در توان تولید مثل استفاده می شود. همچنین به منظور كسب نتیجه بهتر در پرورش پرنده ، در تغییرات ناگهانی هوا ، جابجایی پرنده برای مصافتهای طولانی و تغییرات غذایی ، بیماریهای میكروبی و به طور كلی برای ناراحتیهای جسمی پرنده استفاده می شود.
مقدار مصرف:
برای یك عدد پرنده یا قناری 2 تا 3 قطره ، روزی یكبار بر روی غذای پرنده یا داخل ظرف آب پرنده ریخته شود.
محتوی یك میلی لیتر از این قطره برابری می كند با 20 قطره و این 20 قطره برای 8 قناری كافی می باشد.
تولید كننده این دارو توصیه می كند:
500 گرم غذای نرم قناری + 15 میلی لیتر VITACOMBEX-V ریخته شود. یا در 1 لیتر آب خوراكی + 15 میلی لیتر VITACOMBEX-V ریخته شود. البته نبایستی فراموش شود كه این توصیه فقط برای كسانی اعتبار دارد كه تعداد پرندگانشان زیاد می باشد.
توجه:
برای پرندگانی كه بیماری دارند و از آنتی بیوتیك استفاده می كنند باید از این دارو به مقدار دو برابر استفاده شود. نباید فراموش كرد كه آب پرنده را روزانه تعویض كنید (آب تازه) این دارو را نباید به مرغها و خروسها داد.
قبل از مصرف شیشه را كاملا تكان دهید.
این دارو نباید بعد از پایان تاریخ انقضاء دارو ، مصرف نمود.

محصولات مرتبط

مولتی ویتامین و تقویت نطفه ZURICH

قیمت 60,000 تومان
(5/5) تایید 2 نظر
در دسترس: 6 موجود
  • تقویت کننده نطفه
  • حاوی انواع ویتامین مورد نیاز پرنده
  • حاوی AD3EC
  • قطره محلول در آب
  • قابل استفاده برای همه پرنده های زینتی
  • افزایش سلامت و ماندگاری تخم های پرنده

مکمل گیاهی چکاوک

قیمت 40,000 تومان
(5/5) تایید 2 نظر
در دسترس: 994 موجود
  • مکمل تقویتی پرنده
  • تقویت کننده عمومی پرنده
  • تقویت کننده نطفه و مستی در پرنده
  • تهیه شده از عصاره گیاهان مقوی و %100 طبیعی
  • بدون هر گونه افزودنی شیمیایی
  • محلول در آب

این مکمل تقویتی بر اساس تجربه برخی از پرورش دهندگان مجرب تهیه شده و ترکیبی از عصاره چند گیاه مقوی می باشد

نظر (0)

نظر ثبت نشده است

نظر جدید

محصول برای مقایسه اضافه شد